Dag 21, zondag 14 juli

14 juli 2013 - Verona, Italië

Dag 21, zondag 14 juli.Na goede en rustige nacht wakker geworden in afgekoeld Verona.We moeten nog even terug naar gisteren om aan te geven dat de Frederieke en Gerard om 1600 uur de camping bereikten, moe en warm . De dagafstand was 86 km. Er waren veel kleine maar verraderlijke klimmetjes van 10% in het laatste stuk, dus het biertje in de campingbar ging er sissend in. Na wat rust en een douche zijn we lopend Verona ingegaan om de kaartjes voor de opera af te halen. Echt lachen want we kregen nog 3,- korting  voor ons 65+ zijn! Tegenover de Arena di Verona  hebben we heerlijk getafeld en onze ogen uitgekeken naar al het moois wat langs kwam. Binnen  in de Arena werden we om diverse redenen blij verrast met de Messa Da Requiem van Verdi. Het was dus geen opera maar toch een geweldige uitvoering met een gemengd koor van 240 personen en een orkest van 150 man. 2 Pavarotti's en 2 Maria Callassen gaven deze historische plek de allure die wereldwijd bekend is. Een giga onweer met veel hoog weerlichten, bladmuziek, muziekstandaards waaiden om door de sterke wind ,bliksemschichten  en verweg gerommel gaf dat wat zelfs Verdi met muziek niet kan bereiken, geweldig om mee te maken. De dirigent,orkest en koor speelden gewoon door alsof daar boven niets aan de hand was, wat een belevenis !Vandaag een wat kleinere tocht van 58 km naar Montagnana, het weer is goed dus zal het peloton wakker maken. De camping van vanavond bestaat niet meer dus hebben we een plek besproken in een B&B, zal me benieuwen wat we nu weer meemaken

Vervolg dag 21.
Bij het bespreken van de camping bleek deze niet meer te bestaan. De aanvullingen die Gerard van internet had geplukt gaf een nieuw adres. Achteraf ( "de koe in de kont kijkend" heet dat) was het beter geweest een B&B te bespreken in Montagnana maar goed, volgende keer beter!
We zitten nu al om 13.00 uur in een B&B in Albaredo de Adige, een tocht van 41 km. Echt een makkie. Morgen willen we dus vroeg weg om de achterstand in te halen voor een tocht van 95 km. Gerard heeft zijn snelheidsmeter van een nieuwe batterij voorzien maar weet de omtrek van zijn wiel niet meer, is nu aan het meten met een hondenlijn en een A4 velletje ( 29.7 x 21) Met een nieuwe batterij gaat het misschien wat sneller!?

Verslag Frederieke,
Vanochtend pas om 10 uur vertrokken , de camping was prima en nog steeds onder de indruk van gisteravond de fiets weer gepakt. Nog even mogen genieten van het mooie Verona om vervolgens naar Motagnana te vertrekken maar dat werd dus Tombazosana. We hebben de Alpen nu echt achter ons gelaten en zijn in de Po vlakte aangekomen een heel ander Italië, maar het blijft mooi. Italianen zijn een drukpratend volk en het maakt niet uit je ze wel of niet verstaat ze praten gewoon door. Ook leuk om te ervaren dat we als fietsteam echt goed op elkaar afstemmen. Fietsen we naast elkaar en er komt iemand tegemoet dan gaat automatisch degene die aan de buitenkant fiets even inhouden, rijden we op een autoweg dan rijdt Gerard altijd achter mij, er is altijd overleg w.b. de route en helemaal als het gaat om koffie met gebak. Al met al het gaat goed , zijn nu op de kaart aan het kijken dat we morgen iets sneller op de route kunnen komen die we morgen moeten fietsen om toch nog wat fris en fruitig in Ferrara aan te komen.

1. Jose Bos van Alphens:
    Dag Frederieke,Gerard en Jozef,
    Heb vanmorgen al jullie reisverhalen gelezen,wat geweldig. Ik bewonder jullie enorm. Ik vind het van mijzelf al heel goed als ik van Geffen naar Vught gefietst heb, maar jullie zijn een voorbeeld voor velen. Zo te lezen hebben jullie ook een goede verzorger meegenomen. Ik wens jullie alle goeds voor de reis door Italië
    Lieve groet Jose
  2. Ireen Zandvliet:
    Lieve Jozef,

Is dat voor jou nou wel vakantie? Ik bedoel voor de fietsers wakker zijn je reisblog al bijwerken!
    Ik geniet ieder dag van jullie verhalen en foto's. Wat een belevenis daar in Verona! Gerard vertelde jullie ongetwijfeld het relaas van ons bezoek per fiets vanaf de camping aan een opera daar.
    Een hele goede etappe toegewenst voor jullie drietjes met weer allerlei leuke verrassingen.
    Liefs,

Ireen
  3. Anneke ten bokkel Huinink:
    14 juli 2013
    wij zagen de Aida met echte olifanten in Verona..kreeg de rillingen toen ik jullie verslag las [ben bang voor onweer!]
    Succes weer verder zonder lekke banden hoop ik
    liefs
    anneke.
  4. Emmy Meijer:
    Nu weet ik al - dat ik de vrijdagen richting HOVO - zeker als we
    onze muzikale 'colleges' krijgen dat niets- maar dan ook NIETS - kan
    tippen aan de ervaring van jullie in Verona. Ben stik jaloers hoor....
    Blijf voorzichtig en nog even en Franciscus staat op de Spaanse trappen
    jullie op te wachten.... Doorlopend lieve groet Emmy
  5. Marije en Mijndert:
    14 juli 2013
    Lieve allemaal, het is zo leuk om te lezen dat het goed gaat met jullie.
    Wij zij dit weekend naar friesland gegaan en hebben vrijdag bij nelleke en arend overnacht, was erg gezellig. En zaterdag zijn wij richting het lauwersmeer vertrokken om een oversteekje naar schiermonnikoog temaken, met ons kleine bootje. We hebben daar heerlijk overnacht om vandaag weer terug tevaren. Spreek jullie snel. Liefs van ons allemaal.
  6. Hans Wasmann:
    Hoi Frederike, Gerard en Jozef,
    Ik lees met veel genoegen flarden van jullie reisverslag en dat roept warme herinneringen aan onze tocht (met fietsmaat Frans en de dames) naar Rome. Het fietspad langs de Adige door de fruit- en groetenteelt vond ik een verademing. De tocht heeft nog veel moois in petto. Het blijft genieten tot in Rome.
    Vanavond ga ik achter de PC aandachtig het begin van jullie verslag met foto's tot mij nemen.
    Hartelijke groet,
    Hans
  7. Loes van den berg:
    Lieve Fred, Jozef en Gerard,
    complimenten voor deze tocht, naast het fietsen ( :-) )een tocht om nooit te vergeten en jaloers op te zijn, als ik de heerlijke foto's zie!
    Fred, donderdag 11 juli was een rare dag, zo raar dat ik zelfs je verjaardag ben vergeten, met excuus en alsnog VAN HARTE met je verjaardag met dikke zoen.
    Als je terug bent drinken we er een prosecco op.
    Met bewondering, succes nog, Jullie zijn al in Italië, begrijp ik.
    Veel lieve groeten van mij
    Loes.
  8. Manus en mariska:
    15 juli 2013
    Volhouden jongelui, volgens ons gaat ie goed zo. Denk ook eens aan die duizenden ganzen bij ons, en aan die arme, volledig schone tourrenners, die nog harder en verder rijden in de franse alpen. Slapen die ook op campings?
    Heb gehoord dat fietsen langs Ferrara een steengoeie conditie oplevert. Denk aan de koperen ploert en hou het hoofd koel.
    Voor Jozef: Edelhert Zomer is gepiept. We hebben niet allemaal vakantie.
    Nog tien dagen , dan kan het kaarsje aan.

Manus en Mariska.