Dag 30

23 juli 2013 - Rome, Vaticaanstad

Dag 30
We hebben ons doel bereikt !!!! Vanochtend om 11.00 uur precies kwamen Gerard en ik na 2190 km. aan bij de Sint Pieter in Rome. We moesten vanochtend eerst nog 20 km. fietsen en Jozef deed hetzelfde stuk met het openbaar vervoer en de laatste kilometers met zijn vouwfiets.  Alhoewel fietsen door Rome is niet niks vooral toen we ook nog even de weg kwijt waren. Toen wij aankwamen stond Jozef er al  , ik kan niet anders zeggen dan dat het een fantastisch moment was. Met z'n drietjes hebben we deze tocht volbracht als een uitstekend samenwerkend team. Er zijn geen vervelende dingen gebeurt , de fietsen behalve een lekke band deden uitstekend werk. De auto met vouwwagen stonden iedere keer weer op de camping die we de dag daarvoor besproken hadden, wat voor Jozef ook niet altijd even makkelijk was aangezien de adressen niet altijd even goed waren aangegeven. Het fietsen ging ons goed af, natuurlijk hadden we weleens een dag dat het minder lekker ging maar dat hoort er nu eenmaal bij, na een goede maaltijd en goede nachtrust vertrokken we iedere dag opgewekt. De campings waren over het algemeen prima en helemaal leuk was het dat we telkens van de aardige gezellige mensen ontmoetten. Het  camping leven heeft dus ook een heel sociale kant. En dan de tocht zelf, ik kan niet anders zeggen was fantastisch , wat is de natuur mooi vanaf de fiets alles gaat langzamer aan je voorbij . Het begon al in Nederland toen Duistland, Oostenrijk en tenslotte Italië met Rome als einddoel  waar na aankomst met een gids het Vaticaan museum, de Sixtijnse kapel en de Sint Pieter hebben bezocht. Een bijzondere rondleiding van een bijzondere man, die veel meer in zijn mars had dan alleen ons touristen daar rond te leiden. Toen we onze fietsen weer ophaalden bij de touroperator sprak een jonge, Duits sprekende Italiaan mij aan en hoorde dat we met de fiets uit Nederland waren gekomen. Hij riep direct een aantal vrienden erbij en ze waren absoluut onder de indruk. De uitspraak die hij deed  toen we afscheid namen was : zo zie je maar weer als je vertrouwen hebt in jezelf dan lukt het je ook en als vrienden namen we afscheid. De  grote, hele grote maar ook de kleine bedragen die gestort zijn voor het Prader Willi Fonds, in een woord geweldig! Morgen of later de laatste stand.
Wij zijn ook dankbaar dat alles zo goed verlopen is en was het bezoek aan de St. Pieter een goede en dankbare afsluiting van deze fantastische tocht.
Een kaarsje in de St. Pieter is niet meer mogelijk maar een gebed, gedachte en/of overpeinzingen  met een gift voor ons allen is toch de enige plaats die op dit moment past.
Morgen zullen we nog, alle drie een evaluatie maken om deze tocht echt af te sluiten.

1. Fenneke Santhuizen:
    23 juli 2013
    Geweldig mensen wat jullie met zijn drietjes hebben gepresteerd. Heb genoten van de verhalen. Wat zal Cato trots zijn met zo'n oma, opa en oom!! Goede reis terug en hoop jullie gauw te zien.
  2. Hans Wasmann:
    23 juli 2013
    Bravo ! Proficiat ! Geweldig !
    Ik geniet van jullie reisverslag.
    Hartelijke groet en goede terugreis.
    Hans
  3. Emmy Meijer:
    23 juli 2013
    FANTASTISCH Proficiat alle drie met jullie indrukwekkende prestatie.
    Amerongen en Rosmalen hebben weer VIPS er bij!
  4. Buurman Bolderbast:
    23 juli 2013
    Top! Gefeliciteerd met deze fantastische prestatie! We hebben jullie reisverhalen met bewondering, respect, enige jaloezie en heel heel veel plezier gelezen. We kennen elkaar net, maar ik ben een hele trotse buurman! Echt een teamprestatie. Zoals beloofd verdubbelen wij onze bijdrage, kom veilig thuis en geniet na van deze mooie tocht. To snel in Amerongen.... Lieve groet, de buren.
  5. Nelleke:
    HOERA! gelukt!
    wij allemaal trots natuurlijk. geniet maar van prachtig rome.
    liefs nelleke.
  6. Rob en Hanneke:
    23 juli 2013
    Hardstikke goed; fantastisch zo'n grote prestatie voor een prachtig doel.
    Straks zal Cato het wel begrijpen, maar voor dit moment zal hij happy zijn Opa en Oma weer te zien en te kunnen knuffelen. Wij wensen jullie een veilige terugreis en tot een volgende wandeling
    Rob en Hanneke
  7. Cobi Kamps:
    Gefeliciteerd!!! Missie geslaagd.
    Het was reuze fijn dat we de kans hebben gekregen om jullie helemaal te kunnen volgen. Ik wens jullie alle 3 een veilige terug reis toe en hoop jullie weer gauw te ontmoeten in Amerongen of Nijmegen.
    Liefs, Cobi
  8. Monique en Douwe Dijkstra-Linthorst:
    23 juli 2013
    GEFELICITEERD MET DEZE GEWELDIGE PRESTATIE.
    Wij hebben genoten van al jullie verhalen.
    Geniet van het prachtige ROME.
    Liefs uit Twello.
  9. Iet en Frits:
    23 juli 2013
    Gestart met een overduidelijk waarom! Wat een tocht!
    De doelstelling gehaald! Wat een succes!
    Wat een team, toewijding, vriendschap en liefde!
    Jullie zijn bijzonder!
    Ons past bescheidenheid en bewondering!
    Kom veilig thuis!
    Iet en Frits.
  10. Anje en Rik:
    24 juli 2013
    Wat geweldig, dat jullie veilig Rome hebben bereikt! Zo n bijzondere prestatie! Wij hebben genoten van de reisverhalen en de foto s!
    Geniet maar van dit succes . Jullie zijn een top team!
    Liefs en groet. Anje en Rik
  11. Loes van den berg:
    Gefeliciteerd toppers!
    Goede terugreis
    Groetjes Loes
  12. Marije en Mijndert:
    24 juli 2013
    Super een geweldige prestatie.
    Liefs marije
  13. Richard en Micheline Starmans:
    24 juli 2013
    Een welgemeend hoera voor onze fietshelden.
  14. Angelique ,Janette en Annemiek:
    24 juli 2013
    Gefeliciteerd met het behalen van jullie trip ,het mooi doel waar jullie dit allemaal voor deden top geweldig!!!!!!
  15. Mariska:
    24 juli 2013
    Ook van mij felicitaties en bewondering. Geniet nog maar even van La Bella Italia. Ciao en tot weerzien in tropisch Amerongen na een ongetwijfeld minder inspannende maar zeer voldane terugreis.
    Groet Mariska
  16. Willem en Afke:
    24 juli 2013
    Geweldig dat het gelukt is. Jullie zijn echt alledrie hele krasse knarren!.Petje af en houden zo!!! Een goede en gezellige terugreis toegewenst.
  17. Mariolène en Henk:
    24 juli 2013
    3 Kanjers zijn jullie,na een geweldige lange fietstocht en aototocht jullie doel bereikt. Een emotioneel en voldaan moment.
    GEFELICITEERD.
    Mariolène en Henk.
  18. Just & Iet:
    24 juli 2013
    Fantastisch en wat een heerlijk gevoel voor jullie beiden, met het ondersteunde lid, Joseph om Rome bereikt te hebben. Na deze lange tocht weer
    "vol energie". Geniet nog even van het Museum "Rome"en een behouden terugreis.

Liefs Iet & Just
  19. Hans & Christien:
    Hoi alle drie,
    Gisteren heeft Hans enthousiast gezocht naar de reactie die ik had geplaatst. Om onduidelijke redenen is mijn bericht niet geplaatst, terwijl ik toch volgens mij alles goed gedaan had. Ik had ongeveer dit geschreven.
    Raakte ontroerd bij het zien van de foto op het Pieterplein in Rome! Dat was ik ook echt. Een mooie gedachte, goed volgehouden, ergens voor gaan, resultaat superieur.
    Ik heb gezegd dat ik de kilometers om zou gaan rekenen in geld. Onmiddellijk uitgevoerd.
    Hoop voor jullie op een goede terugreis en dat jullie nog vaak en veel zullen mijmeren over dit fantastische avontuur, deze mooie ingeving die jullie in de praktijk hebben gebracht. De bezinning tijdens het peddelen en de cadans van het fietsen, een verrijking van jullie leven.
    Geweldig,
    Liefs Christien
  20. Lia Avis:
    4 augustus 2013
    Hallo Frederieke en reisgenoten,
    van harte proficiat met jullie mooie tocht en aankomst in Rome. Wat heerlijk om zo met verzorging en volgauto gesteund te worden! Leuk om jullie blog te lezen, en herkenbaar: de prachtige landschappen, het 'slow' reizen, de sfeer, en ook het afzien, de hoogte en de hitte... Wat een mooi bedrag hebben jullie al voor het Prader Willi-fonds en dus voor Cato. Hartelijke groet, Lia en Wim