Dag 18' 11 juli

11 juli 2013 - Bolzano, Italië

Hiep hiep hoera, Frederieke is jarig! We hebben ook een rustdag ingebouwd dus zitten nu heerlijk in de schaduw de Telegraaf van vandaag te lezen (was niet anders). De "op de kop getikte" bos bloemen staat hier te pronken! Vanmiddag op de fiets naar Bolzano om de stad te bekijken. Jullie horen van ons. Verslag Frederieke,11 juli dag 18 Een echte dag om mijn verjaardag te vieren. Vanochtend stond bij het ontbijt een mooie bos bloemen en een  heel typisch OostTiroler schort met geborduurde edelweiss en de tekst frisch froh frei ziet er dus fantastisch uit. Verder was het een echte luierdag met in de middag naar Bolzano gefietst waar Gerard nog een heerlijk fietsdasje voor me kocht en van Jozef een te gekke armband gekregen. Jozef fietst trouwens zoals hij auto rijdt maar we zijn heel weer op de camping aangekomen. Bolzano is verder niet een  stad met veel bezienswaardigheden behalve dat Otzi , de 5300 jaar oude mummie die in 1990 in het ijs van de Otstaler Alpen werd gevonden daar te zien is. I.p.v. Otzi zijn we op een terras beland waar het radlertje uitstekend smaakte.  Oh ja ook van het het team van de Moosbauer camping waar we dus staan  een flesje wijn gekregen als felicitatie. Leuk,leuk,leuk. Morgen gaat de tocht naar Besenello waar we overnachten in een  agriturismo dan heb je onderdak bij mensen thuis dus in een gewoon bed . De reden dat we dit doen is heel simpel er zijn nl. geen campings op deze route. Via deze weg wil ik nu alvast iedereen bedanken voor alle lieve verjaardgaswensen. Voor de natuurvrienden onder ons, de gemzen komen tot aan het zwembad! (Zie foto).
Na een voortreffelijke hap aan het zwembad een traditioneel ijsje na!

1. Nelleke:
    ha lief moesje,

gefeliciteerd met je verjaardag. natuurlijk hoort daar een rustdag bij, een mooie stad, goed gezelschap en de voetjes omhoog.
    geniet lekker van de dag en zorg maar dat jullie niet te snel in rome aankomen. de reisverhalen zijn veel te leuk.

liefs van ons. nelleke.
  2. Richard en Micheline Starmans:
    11 juli 2013
    Frederieke, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Rust lekker uit en maak er een gezellige dag van, met lieve groet en een dikke kus namens de Starmans family
  3. Paula Duinhoven:
    11 juli 2013
    Lieve dappere fietsers en verzorger,
    Allereerst, Frederieke van harte proficiat en natuurlijk ook Jozef gefeliciteerd met zijn vrouw en Gerard met z'n fietsmaatje!
    Wat een fantastisch initiatief! Ik heb net al jullie reisverhalen gelezen en ben diep onder de indruk.
    Wij zijn net terug van vakantie en zijn naar de Picos de Europa geweest in Spanje en vond dat ik al een fikse reis had gemaakt van 3610 km!, maar dan met auto en caravan! Dus wat ver????
    Wat jullie doen, daar neem ik mijn petje voor af! Knap, hoor.
    Leuk die reisverhalen en ik blijf ze van nu af aan trouw lezen om jullie te volgen!
    Heel veel succes gewenst en sterkte, indien nodig. Geniet ervan.
    Hartelijke groetjes....Ruud & Paula
  4. Manus en mariska:
    11 juli 2013
    Van Harte Frederike. Lekker een klassieke bossche bol scoren in Bolzano, je hebt het verdiend! En Jozef natuurlijk ook, nu hij zo trouw elke avond het stalletje klaarmaakt. Bergaf, veel zon en wind mee...de Paus staat jullie al op te wachten. En zijn er daar ook al wolven gesignaleerd? Dan gaat het goed met de natuur.
    Lees de Telegraaf.
    Geniet van La Bella Italie en van een bijzondere verjaardag.
    Manus van Gent.
  5. Paula Foet:
    11 juli 2013
    Frederiek van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Vandaag een welverdiende vrije dag.De dag is in ieder geval begonnen met een feestelijk gedekte tafel en zo te zien valt er ook niet te klagen over het weer.Petje af voor jullie alle drie.
    Lieve groet,Paula
  6. Nida Zegers:
    11 juli 2013
    Ha jarige van harte gefeliciteerd en een mooi nieuw levensjaar gewenst:)! Veel plezier vandaag en goede reis verder. Lieve groet Rien en Nida
  7. Rob en Hanneke:
    11 juli 2013
    Beste fietsers en hulptroepen.We genieten van jullie verhalen en foto's. Ik vierde zojuist ook mijn verjaardag ( 8.) maar dat te kunnen doen in deze omgeving is wel heel apart.Frederiek een dikke knuffel en ik drink een glaasje op je gezondheid. We wensen jullie veel sterkte voor komende dagen.
    Rob en Hanneke
  8. Willem en Afke:
    Lieve Fief,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Goed om dat te kunnen vieren in Italieen heerlijk dat jullie een rustdag hebben ingebouwd. Wat een prachtige tocht maken jullie! Een hele krachttoer met al die die bergen en we hopen dat jullie vooral genieten. Gelukkig zien we ook vaak glaasjes witte wijn voorbij komen op de foto's.
    Veel sterkte en kijk uit voor die hard fietsen en roepende Italianen. Op de fiets een fanatiek volkje. Heel veel sterkte met de volgende ritten, groeten voor jullie alledrie en liefs van Willem en Afke
  9. Diane Henzen:
    11 juli 2013
    Hallo Frederieke hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.Jozef en Gerard natuurlijk ook. Wij zijn blij dat het zo goed gaat daar bij jullie, vooral dat nu ook het mooie weer er aan komt. Geniet samen van deze dag en nog veel fiets plezier.
    Groetjes Fam. Henzen
  10. Karina en Job:
    11 juli 2013
    Lieve Frederiek, van harte gefeliciteerd met weer zo'n mooi actief jaar erbij en je wordt steeds actiever en misschien een tikkeltje fanatieker! Maar het leidt wel tot resultaten waar je trots op mag zijn. Geniet van deze feestelijke dag, laat je lekker Italiaans verwennen, dan heeft Jozef ook een dagje rust. Veel plezier met elkaar... Volgens mij kun je nu rustig aan fietsen want jullie liggen voor op schema en dan genieten wij langer van alle verhalen en avonturen. Fantastisch. Veel liefs van Job en mij voor jullie allemaal. Karina
  11. Ireen Zandvliet:
    Lieve Frederieke,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag die gelukkig nog een avond lang duurt. Je koos wel een heel bijzonder manier om je nieuwe levensjaar in te gaan!
    Voor het komende jaar wens ik je samen met Jozef heel veel geluk en gezondheid toe en vooral heel veel om van te genieten. Misschien meer vrije dagen dan alleen op je verjaardag?
    Ik hoop dat jullie drietjes weer zin hebben om morgen de draad weer op te pikken. Ik heb trouwens nog geen telefonische helpdesktelefoontjes gekregen!
    Ook Gerard natuurlijk gefeliciteerd met een jarig fietsmaatje.
    Goed voor haar zorgen hoor de rest van de tocht.
    Liefs en XXX,

Ireen
  12. Tijmen en Joke:
    11 juli 2013
    Hallo Frederieke, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Wat een leuke gezellige foto's! We zien, dat jullie genieten en hebben respect voor het doel. Nog fijne fietsdagen toegewenst. Liefs van de dijk uit Amerongen van Tijmen en Joke.xx
  13. Mariolène en Henk:
    11 juli 2013
    Lieve Frederieke,van harte gefeliciteerd met je verjaardag heerlijk om een rustdag te nemen en je even in het zonnetje te laten zetten.
    Wij zijn heel trots op jullie wat een prachtige tocht maken jullie.
    Heerlijk om jullie zo te volgen. Nog heel veel fietsplezier.
    Liefs Mariolène en Henk.
  14. Monique en Douwe Dijkstra-Linthorst:
    11 juli 2013
    Frederieke gefeliciteerd met je verjaardag. Jozef natuurlijk ook gefeliciteerd. Wij hebben net gegolfd en gaan nu aan de borrel en brengen een toast uit op de jarige. Liefs uit Twello.
  15. Caroline Backhuijs:
    11 juli 2013
    Lieve Federieke, het moest kennelijk zo zijn dat ik vandaag op jouw verjaardag dacht ik ga eens rustig lezen en kijken hoever ze zijn. Geweldig wat je doet, wat een uitdaging en wat een doorzettingsvermogen! En straks in Doorwerth hoor ik graag nog eens live de verhalen! Succes met de laatste loodjes Caroline
  16. Janneke, Michel & Rein:
    Frederieke & Jozef,
    Allereerst gefeliciteerd! Zo te horen hebben jullie een heerlijke dag gehad. Wat een ontzettend strakke actie van je/jullie om naar Rome te fietsen. En een nog betere actie om daar zo'n goed doel aan te koppelen. Veel succes met de laatste loodjes van de reis!
  17. Buurman Bolderbast:
    12 juli 2013
    Lieve buren en Gerard. Wat een tocht en wat een mooie verhalen. Genieten hier iedere dag mee van de reisverhalen. jullie huis staat er nog en ook met onze nieuwe tijdelijk buren zijn we erg tevreden ;-)

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Frederieke en geniet van de welverdiende rustdag!

Lieve groet uit Amerongen,

Marco, Dawn, Maaike & Robin

PS: Wanneer (niet "Als") jullie de eindstreep halen verdubbelen wij de eerste bijdrage... Succes!!
  18. Wouter en Joost:
    12 juli 2013
    Buon compleanno, cara Frederieke, zoals ze daar bij jullie zeggen.
    Heb het goed met elkaar.
    Goede reis verder,
    Wouter en Joost
  19. Nanny en Wim:
    12 juli 2013
    Nu ik na enkele weken mijn gerepareerde computer weer terug heb kan ik genieten van jullie levendige reisverhalen!
    Wat een geweldige tocht en onderneming!
    Het spreekt vanzelf dat ook wij graag een bijdrage aan het goede doel zullen leveren.
    Heel veel succes met de laatste etappes.

Een hartelijke groet van Nanny en Wim