Dag 17

10 juli 2013 - Bolzano, Italië

Bij vertrek uit Laas was Gerard binnen 1 minuut terug met een lekke band. Bij het bekijken komt onze buurman van de camping naar ons toe en deze bleek fietsenmaker in Tubergen. Hij had in een zucht en een ..... het wiel eruit en de band gerepareerd. Is het niet geweldig dat Harrij Buijvoets, fietsenreperateur uit Tubbergen dit even heeft gedaan. Site fietscitybuijvoets.nl service tot ver over de grens!

verslag Frederieke:Dag 17, 10 juli.

Vanochtend na de lekke band van de fiets van Gerard vertrokken en uitgezwaaid door de Nederlanders die op de camping stonden. De actie van Harry Buyvoets was absoluut een topper. Gerard had nog niet gezegd ik heb een lekke band of voordat ik mij omdraaide was het hele wiel er al uit. En zo vertrokken wij vanuit Laas opnieuw door een schitterend gebied met uitgestrekte appelboomgaarden waar we nog een kleine uitleg kregen van een vriendelijk,dikke appelboer die vloeiend Duits,Engels,Italiaans sprak. In Naturns een nieuwe binnenband gekocht in super mooie fietswinkel. Italianen houden van fietsen dat is aan alles te merken. Ze hebben alleen geen bel op de fiets maar roepen iets als ze voorbij willen. Vervolgens trapsgewijs de afdaling naar Merano gemaakt waarbij de 2km. afdaling in Merano  zelf spectaculair was en ondertussen bleven wij de Adige maar volgen. Na Merano werd het land vlakker,de wind harder en de zon warmer wat is het dan heerlijk aankomen op de camping bij Bolzano waar de radler koud staat en we zo het zwembad in konden duiken.  Morgen niet te geloven maar we nemen een rustdag, gaan Bolzano bekijken en ergens gezellig eten. Tot slot de afstand was vandaag 72 km. Totaal dus 1303 km.

1. De hellinkjes:
    10 juli 2013
    ha lieve pa en moe en ome Gerard! (Gerard is toch onderdeel van de familie aan het worden ;-)
    Fijn dat alles zo goed gaat en dat jullie de km-ers goed verteren. Via de blog kunnen we goed meeleven, mee lachen en mee genieten. Het lijkt alsof Cato door heeft wat jullie allemaal aan het doen zijn, want het gaat het goed met haar. Morgen, op oma haar verjaardag, krijgt ze een vakantiekorset, dus eindelijk weer lekker douchen en spelen met water.
    Wij genieten hier van onze tuin, al is zitten onder 'de kers', geen feest. Overal vlekken, vogelpoep en afgekloven kerssen. Het voordeel is dat onze boom veel vogel trekt, wat reuze gezellig is.
    Zet m op en mosschien tot in Italie!
    liefs, Casper, Francis, Klaas en Cato
  2. Bebby en Jons van der Mars:
    Dag Frederieke,Gerard en Jozef,
    Op deze klaarblijkelijk oudejaarsdag van Frederieke wens ik jullie een heel gezellige avond toe. En, morgen het kaarsje niet uit laten gaan maar lekker doorknallen in het heerlijke pastaland. Geniet van jullie Tour, van een nieuw levensjaar voor de kopvrouw en van onze tomeloze bewondering. Gerard, gaat ie goed?

Bebby en Jons
  3. Cobi Kamps:
    10 juli 2013
    Bolzano is voor mij nostalgie. Het was de eerste stad waar ik in Italië op vakantie was. Een prachtige bloemenstad! Ga er maar genieten.
    Wat zijn jullie toch kanjers!
  4. Jan-Conny van Woerkom:
    Gerard,
    Natte tijden, droge tijden. Mooi dat het weer ook in jullie voordeel kan werken. Leuk en spannend om te lezen dat jullie gestaag vorderen richting de Eeuwige Stad. Ik ben jaloers op de mooie trip die jullie aan het fietsen zijn en kan daarom bijna niet wachten tot volgend jaar om, zoals het plan is, een ander deel van de tocht naar Santiago te gaan fietsen.
    Maar vanaf vrijdag ga ik samen met Bart en Dirk een deel van het Fietserpad fietsen. Startend in Mesch en na een paar dagen uitkomend in Ravenstein. Ik kijk ernaar uit om na al het 'gedoe', de fietsdraad samen met de jongens weer op te pakken.
    Gerard en Frederieke, fiets wel. Jozef, volgens mij doe je het geweldig als mental coach, reisadviseur, tripbegeleider, topkok en wat dies meer zij. Hartelijke groeten, zeker ook van Conny.
  5. Emmy Meijer:
    10 juli 2013
    Hallelujah -wat een afstanden worden er afgelegd en niet te vergelijken met 28km! in de Drunense Duinen!! Jullie krijgen echte ver-weg-fiets-'koppen' en terecht morgen een vrije dag waarvoor mail naar een speciaal emailadres!!! Proficiat KOPvrouw en laat die papbenen van je
    maar heerlijk wapperen. Gerard- op tijd een borrel blijven nemen hoor
    want de km's vreten aan je!!
  6. Kees & Winnie:
    Lieve Jongens,
    Wat een heerlijke verhalen! Zelfs van de regen word je blij, want aan het eind van de dag staat duizendpoot Jozef klaar met een totaalpakket "Verzorging".
    Hebben jullie eigenlijk twee accordeons mee? Ik zag een onbekende Bajan op een foto. Hebben jullie 's avonds nog puf om te spelen?
    Fief, alvast gefeliciteerd! Geniet van je verjaardag morgen in Bolzano (wel jammer dat we nu een tuinfeestje missen)!
    Succes verder.
    Liefs, Kees & Winnie
  7. Hans & Christien:
    11 juli 2013
    Ha Frederieke, donderdag 11 juli 2013, je verjaardag! Van harte gefeliciteerd! Drink er 3 x 3 lekkere glazen frizzante op! In plaats van kaart! Hans & Christien.
  8. Cobi Kamps:
    11 juli 2013
    Frederieke van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wens je nog heel veel mooie jaren toe samen met Jozef, kinderen en kleinkinderen. Maak er een mooie dag van. Sterkte als je morgen weer op je fiets stapt.
  9. Marije en Mijndert:
    Lieve allemaal,

Wat goed om te horen dat alles goed gaat en dat jullie ook lekker aan het genieten zijn. Mamma van harte gefeliciteerd met je verjaardag en dat het een mooie en gezellige dag mag worden. Jet vind het jammer dat ze niet naar je feestje mag komen. Dus nog maar een keer uitgelegd wat jullie aan het doen zijn. Haar reactie was ok prima maar toch is het jammer dat we geen feestje hebben.
    Ik bel vanavond even om je echt te feliciteren.

Liefs marije, mijndert, fief, thijs en jet.
  10. Francis/Fransje:
    11 juli 2013
    Zie mijn gisteren geschreven reactie niet terug,nog maar eens:
    Frederieke ,van harte gefeliciteerd!Wat een bijzondere verjaardag ,geniet van de "rustdag" ,ik wens je nog veel kracht in de benen toe voor de komende dagen, nog mooie veilige dagen,liefs ook voor de broer van ons uit den haag
  11. Fenneke Santhuizen:
    11 juli 2013
    Fief van harte gefeliciteerd. Geniet van je welverdiende rustdag wat een bijzondere beleving moet dat zijn. Dit jaar kennen we elkaar 50 jaar dus dat gaan we uitgebreid vieren als jullie terug zijn.
    Vanavond nemen we een glaasje wijn op je nieuwe jaar!
    Dikke knuffel van ons beiden. Ook de felicitaties voor Jozef en ja
    natuurlijk ook voor Gerard.
  12. Joop en Jannie:
    11 juli 2013
    Frederieke van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ook Jozef natuurlijk, geniet van deze dag, je zal wel door de allround verzorger verwend worden.Een fijne dag verder en de hartelijke groeten van Joop en Jannie en natuurlijk een knuffel van Bram.
  13. Joke loendersloot:
    11 juli 2013
    lieve frederique en jozef, nog van harte gefeliciteerd met de verjaardagen, al is het net te laat! Geweldige doorzetters zijn jullie!
    Groot respect! Ideaal zo'n privé fietsenmaker die jullie uit de brand kon helpen!! Jozef zal jullie goed verzorgen, dat is zeer belangrijk!!
    ook groeten aan gerard en voor jullie een dikke knuffel! Joke
  14. Anthe:
    12 juli 2013
    Wat een dreamteam zijn jullie! Erg leuk om de tocht te volgen en te zien hoe goed het jullie af gaat. Jullie mogen heel trots zijn! Pap, eet maar een extra spare-ribje van Jozef, anders moet je volgende maand nog op een chocolade-dieet. Wat fijn dat de fietspaden mooi zijn en de omgeving is spectaculair. Krijg helemaal zin om ook weer eens de bergen in de gaan. Grappig om die oude vouwwagen weer in vol ornaat te zien (inclusief 'mijn' rode bordje ergens op een foto). Maar pap, jij ligt vast lekker knus in je kleine tentje. Frederieke, we wensen je een hele verjaardag. Geniet van jullie welverdiende vrije dag! Groeten, Anthe en Lars