Dag 29

22 juli 2013 - Rome, Italië

De laatste etappe om naar Rome te komen is net gestart. Om 9.00 uur zijn de twee dappere fietsers vertrokken om iets moois af te ronden. Heb wel de indruk dat het voor beiden genoeg is geweest. Het weer is prachtig, misschien iets te heet maar goed voor de laatste dag mag dat. Gisterenavond een knallend onweer met bakken water. Gelukkig stond de tent goed en bleef alles zoals het was. De camping Tiber is besproken dus nu nog even doortrappen!

Dag 29 , Frederieke,
Gisteravond een fors onweer gehad wat ook wel weer wat had, vanacht ondanks het lawaai op de camping goed geslapen en vanochtend aan de laatste 45 km. begonnen maar ook aan de laatste klimmetjes. Aan alles is te merken dat we dichterbij de stad komen. De wegen zijn veel beter, dus een voordeel, het verkeer daarentegen houdt minder rekening met de fietser. Aan alles is te merken dat de gejaagdheid van het stadsleven al voelbaar is. Ook de huizen zijn veel rianter , goed onderhouden met schitterende tuinen en veel waakhonden. Waar ze ons voor hadden gewaarschuwd in de Povlakte, kijk uit voor loslopende erfhonden die we niet tegen kwamen, gebeurde hier wel  , veel geblaf, gegrom en proberen achter je aan te komen. In Prima Porto een klein mooi stadje even koffie gedronken en kwamen tevens mensen tegen die we ook op de camping van Bregrenz  hadden ontmoet en ons vrolijk vertelden dat ze nu op de terugweg naar Nederland waren, doen dus een rondje Rome!!!
Inmiddels zijn wij op een camping 20  km. vanaf het centrum Rome en gaan morgenochtend op de fiets naar het  Sint Pietersplein om te vieren, stil te staan bij deze behaalde prestatie. Maar vanavond eerst na een heerlijke middagrust een Italiaans diner om deze mijlpaal te beklinken. Onze camping ligt aan de Tiber met alles erop en eraan. Morgen naar Rome om de beloofde kaarsjes op te steken in de St. Pieter. Zie morgen de foto's van het diner en de tocht naar de St. Pieter

1. Paula Foet:
    22 juli 2013
    Nog even volhouden alledrie, het eind is in zicht en jullie kunnen trots zijn. Hier is het ook warm 31 graden maar ja wij hoeven alleen maar even naar de bakker te fietsen omons vervolgens weer te verschansen achter de dichtgetrokken gordijnen, zonwering en achter grote glazen water en vooral rustig aan te doen en daar houden we ons aan.
    Liefs, paula
  2. Emmy Meijer:
    22 juli 2013
    Hulde! aan alle drie en nu maar langzaamaan afkicken....en
    misschien van Traploper- Doortrapper weer Doorloper ooooooooooit
    weer worden???
    Veilige thuisreis toegewenst
  3. Ireen Zandvliet:
    Lieve Jozef, Frederieke en Gerard,

Jullie hebben een lauwerkrans verdiend! Jammer dat ik die niet kan komen omhangen vandaag. A.s. vrijdag weer oppasdienst bij de kleintjes in Leiden.
    Ik hoop dat jullie lekker kunnen bijkomen op de camping en daarna vlot naar huis kunnen reizen. Wat zal dat weer heerlijk zijn om thuis van de tocht na te genieten.
    Liefs,

Ireen
  4. Margreet van Rooij:
    22 juli 2013
    Een lauwerkrans hebben jullie terecht verdiend. Maar dan een echte en niet zo'n surrogaat welke Gerard omkreeg als hij in Sittard aankwam. Morgen een mooie dag in Rome.
  5. Joop en Jannie:
    22 juli 2013
    Dag Frederieke,Jozef en Gerard,gefeliciteerd met het volbrengen van deze toch bijzondere tocht, waar jullie allerlei weersomstandig moesten trotseren en wel voor oog hielden voor wat voor doel jullie gefietst hebben,geweldig! En ook niet te vergeten,Jozef, die heel wat keren die vouwwagen moest opzetten en weer inpakken. Ga nu maar een poosje afkicken en relaxen en ga nog even genieten in Rome. Hart gr uit de Donkerstraat, waar alles goed gaat en een lik van Bram. Joop en Jannie.
  6. Jan-Conny van Woerkom:
    22 juli 2013
    Geweldige prestatie. Van harte proficiat.
    Bij een andere reisbestemming was voor mij het bezoeken van de kathedraal op het eindpunt toch een hoogtepunt, zowel als het gaat om het bereiken van de bestemming maar ook in emotionele zin. Geniet ervan en laat het tot je doordringen. Enne, alhoewel de weg belangrijker is dan het bereiken van het doel, het is toch wel tof dat mooie doel bereikt te hebben.
  7. Maarten Zandvliet:
    22 juli 2013
    Wat een prestatie en een prachtige tocht! Dankzij jullie leuke beschrijvingen bleven we dagelijks op de hoogte en hebben zo mee kunnen genieten. We gingen al bijna zelf een fietsreis plannen, maar het zal lastig worden om zulke verzorging te boeken...Met het behalen van Rome hebben we een bijdrage gestort, want daar ging het ook om!

Maarten & Irma & Hannah & Phileine Zandvliet
  8. Karina en Job:
    22 juli 2013
    wat een geweldige tocht hebben jullie gemaakt voor een geweldig doel! een hele prestatie en dat mag beloond worden. wat is iedereen trots op jullie. en nu genieten van de zoete overwinning. Rome bereikt, de kaarsen opgestoken, de wensen uitgesproken. heerlijk gevoel zal dat morgen geven.
    proficiat.
    veel liefs, Job en Karina
  9. Manus en mariska:
    23 juli 2013
    Prachtig gepresesteerd allemaal. De reis was zeker zo belangwekkend als het doel...jammer dat de paus even op reis is maar in de St. Pieter is het dan wel wat rustiger en koeler. Mooie dag(en) in Rome en veilig weer naar huis. Nogmaals: chappeau!!!

<&M.
  10. Ank:
    Gerard Frederieke en Jozef

Gefeliciteerd met jullie buitengewone prestatie
    volgens mij hebben jullie tenminste een rood rugnummer verdiend.
    De bolletjes trui heb ik niet zien dragen, weet daarom niet wie de beste klimmer of sprinter is.
    Van Gerard weet ik dat hij een gele trui heeft, vraag me af of hij bij het bezoek aan de Paus er een witte streep doorheen zal halen of dat hij voor een dag de witte trui zal gaan dragen.

Heel veel plezier in Rome.

Dank voor jullie mooie verslag.

Tot gauw,

Lieve groeten Ank
  11. Loes van den berg:
    Dag kanjers,
    Ik ga er vanuit dat jullie nu in Rome zijn aangekomen!! Shappo, petje af en proost op deze geweldige prestatie!
    Geniet er nog van en wens jullie alvast een fijne terugtocht naar huis,
    Lieve groeten Loes