Laatste reisverslag

1 augustus 2013 - Amerongen, Nederland

De terugreis van Rome naar huis hebben we in drie etappes uitgevoerd. Van Rome naar de Oostenrijkse grens was een mooie tocht, veel herkenbare plaatsnamen, landschappen en het mooiste weer van Italië. Bij het vullen van de gastank van de auto brak de slang waardoor het gas er weer even snel uitstroomde. Op benzine verder zonder problemen. Een bezoek aan Raimund op de mooiste alm van Oostenrijk was een uitstekende onderbreking, alleen was duidelijk te merken dat Frederieke veel sneller de berg op kon wandelen dan de schrijver van dit laatste reisverhaal! Van deze alm in Dienten kijk je bij helder weer op de Gross Clockner, de beklimming van deze, net geen 4000 meter hoge berg hoort ook bij een van Frederieke's huzarenstukjes.

gelukkig ging het meeste verkeer richting het zuiden waardoor onze tocht zonder al te veel files kon worden voortgezet. Met de vouwwagen is de snelheid gemiddeld niet erg hoog dus we hebben nog een stop gemaakt in Greding een prachtig, historisch plaatsje met een stadspoort en een gezellige markt. Hier werden we onthaald met een gezellige fanfare en schutterij. Het bleek niet voor ons maar het jaarlijks bierflessen werd "ingeschoten". Met een overheerlijke forel met een fles Frankenwijn hebben we deze laatste reisavond afgesloten.  Zalig om weer thuis te zijn en alles uitgepakt te hebben. De vouwwagen die ons zo goed heeft doen slapen is weer bij Gerard afgeleverd en mocht Frederieke een oorkonde in ontvangst nemen die hij bij zijn extra verblijf in Rome nog even heeft opgehaald bij de Friese kerk aldaar.

We sluiten voorlopig deze weblog want de reis zit erop, de verhalen zijn gedaan en de foto's geplaatst. De stortingen blijven echter komen, mooier kan het niet! Natuurlijk berichten we zeker op de een of andere manier wat het eind resultaat is geworden, op dit moment komt er net een mailtje binnen van het Prader-Willi fonds dat we de 10.000 euro zijn gepasseerd, GEWELDIG!

Aan alle volgers, positieve reacties, ruggensteunmailtjes en schenkers van grote, hele grote maar ook de kleine bedragen, namens het Prader-Willifonds, de PW kinderen en Cato alvast onze grote dank!

Frederieke en Jozef

1. Anneke ten bokkel Huinink:
    1 augustus 2013
    Nou jullie kunnen trots zijn ,zowel als het volbrengen van de tocht als het bedrag voor het PW fonds... ik genoot van jullie berichten....
    Nu gaan vrienden van ons 16 aug. starten met het fietsen naar Rome . Dan komt de volgende blog eraan..

liefs,
    Anneke.
  2. Emmy Meijer:
    1 augustus 2013
    En deze keer heel veel hulde aan Jozef die ons zo voortreffelijk van al het nieuws heeft voorzien. Wat zullen we dit missen Jozef - heerlijk zo'n inspannende verhalen te lezen vanuit je luie stoel.....en nu maar weer
    volop het burrlllllllllseizoen in! Tot gauw op een of ander pad.
  3. Hans & Christien:
    2 augustus 2013
    Dag Jozef & Frederieke, jammer dat het is afgelopen. We lazen met zo veel genoegen jullie verhalen. Een hartelijke groet vanuit de camping in Sint Geertruid in een warm Limburg waar Hans & Allard dit weekeinde fietsen.
  4. Reyertje Kroeze:
    5 augustus 2013
    Geweldig Frederieke en Jozef om een wel heel mooi bedrag voor het fons bijelkaar gefietst te hebben, de laatste dagen heb ik je niet meer kunnen volgen,ik zat zelf op de fiets naar Berlijn,heb ik ook gehaald met veel hitte en stevige pukkels, maar een aanrader.
    gr. Reyertje
  5. Klaas en Monda:
    9 augustus 2013
    Lieve Frederieke, beste Jozef en Gerard,
    Het is bijna beschamend alleen vanaf de computer jullie uitbundige reisverslagen te lezen. Dus CHAPEAU, wat een prestatie. Fysiek op de eerste plaats, maar ook mentaal. Jullie samenwerking was indrukwekkend, en met zoveel plezier. Jozef, wat een support. Jullie hebben met deze fietstocht het PWS prachtig op de kaart gezet, Vandaag extra bijgedragen aan het onderzoek voor de beste kwaliteit van leven van Cato en alle PWS kinderen. Ik blijf jullie volgen. Monda.
  6. Joop en Jopie wijberg:
    9 augustus 2013
    Vrij naar .......Van trubblesjooter naar reis sjooters

Chapeau hoor!

Die jachtperoden zijn voorbij maar de herinneringen neemt niemand ons af...
    Gr. Jopie en Joop

[email protected]