Dag 23

16 juli 2013 - Sant'alberto, Italië

Dag 23, dinsdag 16 juli
 Veel muggen maar goed geslapen. Na het ontbijt en het opbreken van het kampement was de fietsploeg om 8.15 uur onderweg. De reis gaat van Ferrara richting Ravenna maar daar is in de hele omtrek geen camping en daar komt bij dat de afstand 90 km zou worden. Dus we blijven op 20 km van Ravenna overnachten bij een boerderij camping in S. Alberto. Volgens de beschrijving ligt de boerderij aan een groot natuurgebied, valli di Comacchio met veel watervogels zoals flamingo's. Overigens over de natuur gesproken, de enige wilde dieren die ik tot nu toe gezien heb stonden op een kast in een B&B (een vosje en een fazantenhaan.) Het graan is er al af dus je kunt ver kijken zonder een beest te zien. Ook ligt er niets aan de kant van de weg. Het weer blijft voorlopig goed, zonnig en warm, wat wil je nog meer. Ga nu maar eens afrekenen en dit bericht versturen, zo'n idee dat we voorlopig niet kunnen zenden.

Verslag Frederieke,
We zijn dus weer redelijk vroeg vertrokken om op tijd binnen te zijn vanwege de warmte en dat waren we want na 73 km. stonden wij om 14.15 uur bij de camping. We zijn hier de enige gasten en voor het avondeten bij de gastheer/gastvrouw uitgenodigd. De tocht van vandaag was bijna Nederlands alsof we in Zeeland aan het fietsen waren , wind tegen, zon in het gezicht alleen 15 graden warmer. Vanochtend eerst even door Ferrara gefietst.Voor een Italiaanse stad verschijnt Ferrara pas laat op het toneel want in het jaar 753 wordt de stad voor het eerste genoemd, ik bedoel maar. Ongeveer 30 km. na Ferrara verschijnen de onafzienbare akkers van de Po vlakte en dat geeft tijd tot nadenken en kwamen tot de volgende rekensom ( tenminste Gerard wat ook niet anders kan met zo'n analytisch denkvermogen) :
Vandaag 73 km. inclusief plas pauze,koffie pauze, bezichtigen van bijzonderheden, foto's maken, lunch, wind tegen, hebben we 6 uur op de fiets gezeten dat is een gemiddelde dag snelheid van 12 - 13 km. Nu komt het: als je dit gemiddelde wilt halen moet je toch zo' n 22 km. per uur op de teller rijden, waardoor je gemiddelde op de teller op 18 uitkomt, hetgeen in dit polderlandschap met wind tegen een hele prestatie is. Morgen gaan we Ravenna voorbij en zitten dan vlakbij de Adriatische zee. Nog 461 km. en we hebben Rome bereikt. Waarschijnlijk maandag al, na 29 dagen .............??

1. Pauline:
    16 juli 2013
    Hi Gerard, hier een berichtje van je Romeinse 'schoonzus'. Heel leuk om jullie verslagen te lezen en vreselijk moedig al die hellingen op de fiets ( ik puf al hier op de 7 heuvels). Wie weet lukt het nog om af te spreken als jullie de finish bereikt hebben, ik ben van 28 t/m 31 juli in Rome ( nu weer naar Barcelona), hartelijke groet, ook van Ton, Pauline
  2. Mariolène en Henk:
    16 juli 2013
    Wat moet dit een bijzondere ervaring zijn om op deze manier de verschillende landen te beleven.
    Top prestatie en nu nog even doorbijten in die hitte.de opvang is iedere dag weer top.
    Liefs Mariolène en Henk.
  3. Erik:
    Lieve Frederike en beste Gerard

Met bewondering lees ik jullie reis journaal en zijn jullie inmiddels in dolce Italiana aan het genieten en''afzien''
    Wel nu, inmiddels zoals jullie begrepen zullen hebben zijn de temperaturen ook in Noord Europa van Italiaans niveau...
    Wat zullen jullie genieten van verzorging (Joseph !) en het landschap en 't eten.....
    ( zelf heb ik de allerbeste herinneringen aan Noord Italië dat een groot textielgebied was/is geweest )

Emmy en ik genieten van rustige warme doorloper-niet lopen- wel voorbereiden weken iets wat Hare majesteit toch enige moeite kost. Zelf ben ik via een kleine kaak operatie
    vandaag verlost (hoop ik) van een ontsteking onder een kies in de rechter onderkaak.

Wees gegroet en laat de pauselijke, argentijnse zegen (!?) , maar eind volgende week op jullie neerdalen

Sleep wel en geniet
    ERIK
  4. Dick en Cara:
    17 juli 2013
    Hoi sportievelingen, wat gaat het fantastisch (dat lijkt tenminste zo uit jullie verhalen), het is erg leuk om jullie zo te volgen. Het lijkt me nu wel meer af zien met de warmte en zoveel km. in de benen.
    Heeeeel veel sterkte bij de laatste loodjes. Wij leven met jullie mee!

Groetjes uit het ook zonnige (maar 22 graden) Amerongen.
    Dick en Cara