Dag 11

4 juli 2013 - Illmensee, Duitsland

Wij vertrokken met droog weer maar we zijn de camping nog niet uit of de sluizen gaan weer open. Het zijn "maar" buitjes. Veel blauw in de lucht maar je moet er wel naar toe fietsen. Bij het aantrekken van de regenbroek ontdekt Gerard een platgedrukte slak in zijn schoen waardoor alles in die omgeving wat slijmerig en bruinig gekleurd is. Vandaag een korte tocht, ongeveer 60  km maar Gerard wil wel eerst van de blinde passagier af anders schiet het niet erg op! Nog twee dagen voor de Boden see. Als de weersverwachting uit komt moet het uitzicht vanavond super zijn. De val van Gerard heeft toch schade gegeven, niet op Gerard zelf maar zijn fototoestel. Als er dan toch iets stuk moest gaan dan maar zijn toestel. 3 kaarsjes is toch te zuinig geweest, ga ik wat aan doen, uit dankbaarheid!11 dag, (Frederieke)Vanochtend wat later vertrokken want het regende opnieuw ,nog steeds   of alweer. Begonnen met een fototoestel voor Gerard gekocht want het oude toestel was door de val niet meer bruikbaar. Het Sigmaringen Schlozs  van het geslacht Hohenzollern is indrukwekkend in zijn grootsheid en staat daar boven op een rots aan de Donau. Onze tocht ging verder met een klein stukje langs de Donau, wat hier een rivier is zo groot als de Linge in Nederland maar wel blauw !!! Vervolgens de weg kwijt geraakt om tenslotte via een omweg daar uit te komen waar we naar toe moesten. het landschap is prachtig, glooiend, groen en liefelijk. De mensen aardig en vriendelijk. Het leuke van kamyperen is ook dat je eigenlijk op iedere camping aardige ,gezellige mensen ontmoet.  Na 46 km. kwamen wij al vroeg aan bij de camping aan  de Illmensee een rustige plek, waar de zon zich liet zien en waar het heerlijk uitrusten was. Nog even contact gehad met het thuisfront waar alles goed gaat.  Het blijft trouwens leuk om alle mailtjes te lezen die binnen komen, fantastisch  al die betrokkenheid.

1. Anje en Rik:
    4 juli 2013
    Wat een schrik zo n val!! Gelukkig goed afgelopen.
    Hebben diepe bewondering voor jullie prestatie.
    Blijven jullie volgen. A & R
  2. Nelleke:
    ha lieve ouders,

er komt een hogedruk gebied aan hoor, dus het wordt vast beter. de foto's worden ook steeds mooier, zo te zien maken jullie mooie tochten.
    en moeders, ga niet gerard achterna op de stenen, rustig aan maar allebei.
    hoe is het met de bezemwagen pap, heb je alles onder controle (de wijn op tijd in de koeler, enzo?).

daag, geniet en veel liefs, nelleke.
    we missen jullie wel hoor!
  3. Joop en Jannie:
    4 juli 2013
    Beste Mensen, even een berichtje uit de Donkerstraat, wij volgen jullie met veel bewondering dagelijks op de reisblog, volgens mij zitten jullie nu ongeveer op de helft en hopen dat de 2e helft droger en zonniger zal verlopen.Doe voorzichtig en de hartelijke groeten van Joop en Jannie en Bram.
  4. Ivo Maatman:
    Heee, bikkels!!
    net jullie blog´s gelezen; fantastisch werk hoor. Goed werk voor de stichting. Doe svp wel voorzichtig, ook gezien vaak het drukke verkeer en de natte wegen. Gelukkig wordt het weer de komende week helemaal top.
    Er volgt ook nog een donatie van de Maatmannetjes.
    Ik kan het mijn moeder niet meer uitleggen; die zakt nu wel erg terug de laatste tijd. Jullie veeeeel succes!
  5. Karina en Job:
    4 juli 2013
    wat gaat het allemaal gesmeerd! Al op de helft, niet te geloven. Hopelijk komt nu de betere helft in ieder geval wat het weer betreft! Hier is het weer ook beterende. Ik fietste vanmiddag op en neer naar Langbroek en dat vond ik al meer dan genoeg, moest steeds aan jullie denken met gemiddeld 100 km. in de benen en dan iedere dag! Het is wel een fantastisch avontuur en jullie doen het bewonderenswaardig goed. Ook voor Jozef hebben we diep respect. Ga zo door op deze ingeslagen weg. De dagelijkse blogs worden zeeeer gewaardeerd. We leven met jullie mee...