Dag 10

3 juli 2013 - Sigmaringen, Duitsland

Voor de afwisseling een forse regenbui met het opbreken van kamp, de fietsploeg heeft nog wel even Tubingen bekeken maar de bezemwagen kon geen grote parkeerplek vinden, is toen maar naar de Aldi gegaan. Met de beklimming van de Schwabische Alb was het even hard werken, maar eenmaal boven een prachtig uitzicht en zeer voldaan. Vervolgens richting Sigmaringen gegaan waar we na 6 km. fietsen  over een grint pad en nog een kleine beklimming een zeer  stijle afdaling  moesten maken  Gerard met het haven inzicht een schuiver maakte. Niets kapot alleen het glas van zijn fototoestel.De omgeving is prachtig het weer vandaag slecht veel, heel veel regen maar wel 77 km. In de benen.

Zijn nu aangekomen in Sigmaringen, een kleine camping aan de Donau met internet, prima. Als jullie naar de kaart kijken (links) dan is Rome op iets minder dan de helft genaderd! We komen in de buurt.

Om de ontberingen van vandaag snel te vergeten gaan we hier maar even een hapje eten en iets drinken natuurlijk!

1. Emmy Meijer:
    3 juli 2013
    Wat een nattigheid op de foto's en dan is het glaasje van Frederieke ook nog leeg! We blijven jullie bewonderen - en lees ik het goed? Wordt er
    ook al over een terugweg gesproken? Dan toch zeker niet per fiets....
    Het ga jullie goed E & E
  2. Reyertje Kroeze:
    3 juli 2013
    Jammer dat julie zulk slecht weer hebben,ik ga maar even wat eurotjes storten,daar doe je het onder andere ook voor.
    Word je weer vrolijk van, ik weet er alles van..
    Groetjes van jullie MS maatje Reyertje
  3. Cobi Kamps:
    3 juli 2013
    Moed houden, ook al is het nog zo'n slecht weer. We weten waarvoor jullie het doen. Chapeau!
  4. Madelon:
    Lieve Frederieke, Jozef en Gerard,
    Wat een fantastische trip zijn jullie aan het maken! Als ik de verhalen zo lees, ga ik er maar van uit dat de zegen voor jullie van boven komt...
    Desondanks wens ik jullie voor de rest van de reis droog weer :-). Uiteraard ook een financiële bijdrage van mij.
    Heel veel succes en vooral plezier onderweg.
    Groeten, Madelon
  5. Margreet van Rooij:
    3 juli 2013
    Veel respect voor jullie doorzettingsvermogen! Een rustdag is toch wel ingepland? Dit tempo is geniaal. Ik vind zuid-limburg al moeilijk fietsen! Extra eten Gerard anders krijg je door oververmoeidheid valpartijen!
    Toi toi toi, Margreet
  6. Francis/Fransje:
    3 juli 2013
    Nou er zitten al heel wat kilometers op,echt geweldig met dat natte weer! Volgens mij gaat het nu lekker warm worden met een zonnetje.
    Geniet ervan vooral van dat voldane gevoel op het eind van de dag.
    Liefs van ons
    Bas en fransje
  7. Hans & Christien:
    4 juli 2013
    Hallo Frederieke, Jozef en Gerard,
    Geweldig zo'n prestatie iedere dag weer! Is de regen erg akelig, behalve uiteraard bij het afdalen? Of went het en raak je er immuun voor? Volgens mij op naar de 1000 km!
    Ook alle respect voor Jozef die iedere keer weer die vouwwagen (klapbak of beledig ik nu iemand) in en uitvouwt en de boel gezellig maakt en aan kant houdt. Doe jij ook de was.
    Ben benieuwd naar jullie vervolg.