Dag 16

9 juli 2013 - Lasa, Italië

7.00 uur, een stralende dag met als doel de Reschenpas. We zitten nu op ongeveer 900 meter en gaan over de 1520 meter naar Laas. Het is weer een mijlpaaltje want we zijn dan in Italië. Het ruisen van de Inn is zeer imposant, ongelofelijk hoeveel water er naar benden komt, heeft natuurlijk ook iets te maken met het onweer van gisterenavond maar dat ging ons dalletje voorbij.Verslag van Frederieke;Dag 16 9 juliVandaag van  Ried (Oberinntal) naar Laas gefietst. De start was een kleine omweg door Zwitserland om vervolgens 6 km.  te stijgen om de Reschenpas over te gaan . De klim viel mee en eenmaal boven was de traktatie koffie met taart  verdiend want we zijn de Alpen over gefietst . De afdaling naar Nauders ging heerlijk, daar nieuwe trappers voor mijn fiets gekocht om vervolgens 6 km. vals plat te fietsen wat zwaar was maar de omgeving was schitterend met een waanzinnig mooi uitzicht op het Ortler massief wat uittorent boven de Rechensee en de Haidersee.  De afdaling naar Glums  was steil maar het fietspad was prima door kleine eeuwenoude romantische dorpjes tegen de achtergrond van de bergen. De camping in Laas is heerlijk, Jozef is naar de kapper, Gerard bezig met het toetje en ik ga even heerlijk lezen. Voor de duidelijkheid we zijn in Italië  aangekomen, vandaag 70 km. gefietst en de totale afstand staat nu 1230 km. Net van het Prader-Willi Fonds doorgekregen dat de huidige tussenstand ook niet mis is, 5.179,17 euro. Is dit ook niet helemaal geweldig! Dank alvast aan allen die zo veel vertrouwen in ons hebben.

1. Nelleke:
    9 juli 2013
    ha lieve ouders, ha gerard,

weer even bijgelezen op de blog, en wat leuk om ook van gerard te horen (en hoe herkenbaar, de schets van pa en moe;-) ). vorig jaar waren wij in het deel van de alpen waar jullie doorheen fietsten, het is er inderdaad oogverblindend mooi. weer heel anders dan wat ik tot dan toe gezien had. een fietstocht moet fantastisch zijn. wat fijn dat jullie genieten, dat het weer goed is en ook nog genoten kan worden van de wijn, de douche en de taart.
    gefeliciteerd met de behaalde mijlpalen, dat zijn weer mooie opstekers.
    liefs nelleke.
  2. Ireen Zandvliet:
    Lieve Jozef, Frederieke en Gerard,

Eindelijk na twee weken op de Duitse en Nederlandse wadden weer volledig "connected" via mail en internet en rustig al jullie verhalen gelezen en foto's gekeken. Alleen sms en een schaars telefoontje is wel minimale communicatie vergeleken bij deze prachtige reisblog.
    Wat een superteam vormen jullie met z'n drieën! Diep respect voor die doorzettende fietsers bij regen, kou, lange zware etappes, passen over zonder trein en vandaag al Italië bereiken. En ook nog foto's maken, allerlei onderwerpen bespreken, reisverhalen schrijven, de moed er in houden, de kuiten weer soepel zien te krijgen en schoenen ontdoen van slijmerig of plakkerig spul.
    En dan Jozef! Wat een ondersteuning, verzorging, nee in de watjes leggen, verslaggeving met de prachtigste foto's en verhalen. De rest benoem ik maar niet dan wordt de mail wel heel erg lang.
    Wel wil ik jullie drietjes nu al bedanken voor de vrijheid die ik de afgelopen twee weken genoot door met schipper Piet en zeilmaatje Liesbeth een prachtige tocht met de Pollebol III van Greetsiel, via Juist, Borkum, Lauwersoog, Schiermonnikoog, Ameland, Terschelling, Harlingen, Gaastmeer, naar thuishaven Galamadammen te varen.
    Gerard omdat hij me liet gaan en ik niet mee naar Rome hoefde te fietsen! En Jozef en Frederieke, omdat ik wist dat je geen beter gezelschap kunt hebben om samen zo'n zware tocht mee te ondernemen.
    Ik kan gelukkig ook weer inloggen bij de bank en zal meteen € 200,- overmaken want zo te horen gaan jullie de 2000 km nog wel vol maken!
    Liefs en een dikke knuffel voor jullie drietjes,

Ireen
  3. Frederieke Linthorst:
    9 juli 2013
    Lieve Ireen, dank voor al het vertrouwen wat je in ons hebt.Gerard is nu zijn tent aan het opzetten in de regen maar we gaan straks even koffie drinken en dan lekker slapen. Het is inderdaad een heel bijzondere fietstocht alles gaat zo lekker relaxed en de steun die we krijgen maakt het dat we gewoon lekker doorgaan. Heerlijk dat jij zo lekker hebt kunnen zeilen vroegen ons vaak af waar zou ze zijn en hoe zou de wind zijn. Liefs van ons alle drie,Frederieke
  4. Fenneke Santhuizen:
    Hallo Fief, Jozef en Gerard,

Na een weekje vakantie in Zeeland jullie reisverhalen gauw gelezen.
    Wat een team zijn jullie en wat een plezier beleven jullie aan deze fietstocht. Geweldig die samenwerking. En niet de makkelijke route nemen maar de berg op!! Geniet van jullie verhalen en fiets zo iedere keer een stukje mee (in gedachten).
    Liefs,
    Anne en Fenneke