Dag 14

7 juli 2013 - Pettneu am Arlberg, Oostenrijk

Begin van dag 14, Frederieke en Gerard zijn om 9.15 uur vertrokken onder een stralende hemel. Het wordt een zware etappe, van 550 meter naar ongeveer 1200 meter over 25 km over de Arlbergpas. Het wordt wel een prachtige tocht, daar zal Frederieke verder over schrijven als het achter de rug is!!

Dag 14, 7 juli 2013.
Vanuit Bludenz vertrokken naar Pettneu. Het weer was goed en de eerste klimmetjes kwamen al snel,maar om in fietstermen te spreken, met goede benen moest het lukken. In de omschrijving stond dat deze route als een van de zwaarste etappes van de hele route zou zijn en als alternatief was de mogelijkheid om 10 km. de trein te pakken, dus voor de zekerheid kaartjes gekocht, maar ja dan heb je goede benen en wat doe je dan???? In Dalaas samen met Jozef opnieuw een typisch Duits/Oostenrijks  wijnfeest bezocht,koffie gedronken mit torte en weer verder. In Klostere waar de trein zou vertrekken  toch besloten om de klim te wagen en fietsend de Albergpas   over te gaan.  20 km. stijgen  op de fiets tot 1800 m. ik moet eerlijk bekennen het was zwaar ook omdat het autoverkeer je telkens inhaalde maar we hebben het gehaald en net toen we met de afdaling wilde beginnen had Gerard een lekke band, deze snel geplakt en toen was het dalen, dalen en dalen om tenslotte bij Jozef op de camping aan te komen waar het eten klaar stond, de douches heerlijk warm waren en straks nog even koffie drinken om daarna te gaan slapen.  De camping ligt mooi  met rondom hoge bergen met sneeuw , het blijft indrukwekkend , maar vooral  mogen  we trots zijn op onszelf dat we deze zware beklimming hebben volbracht. Het doel is fietsen   voor het Prader Willi Fonds maar dan ook echt fietsen voor het Prader Willi Fonds.

1. Monique en Douwe Dijkstra-Linthorst:
    Lieve allemaal,
    Wat een geweldige prestatie leveren jullie op de fiets Frederieke en Gerard met onderweg de perfecte verzorging van Jozef.
    We lezen met veel plezier jullie fiets verhalen.
    Liefs uit TWELLO.
  2. Marije en Mijndert:
    7 juli 2013
    Hallo pappa, mamma en gerard,

Goed om te horen dat alles goed gaat, inmiddels word het weer hier ook beter en zitten we veel in de tuin en bij het zwembad. Thijs is over naar zijn nieuwe kamer. En gaat er vannacht voor het eerst slapen. Net even gesproken met Joop, en met bram gaat alles goed. Veel liefs van ons allemaal. Marije
  3. Cobi Kamps:
    Hoi Frederiek en beide mannen,

Wat fijn dat het weer wat beter wordt. Ik vind het echt fantastisch dat jullie al over de helft van jullie reis heen zijn. Ik lees al jullie verhalen en zo ook Madelon en Annemie. Wederom wens ik jullie sterkte voor de volgende etappe.
    Lieve groet, Cobi
  4. Wouter en Joost:
    Hallo Frederieke en Gerard,
    Fijn voor jullie dat het weer aan het beteren is, en met recht zijn jullie trots op je klimprestaties. Het fijne van klimmen is toch vooral het dalen, nietwaar ?
    Succes de komende dagen.
  5. Margreet van Rooij:
    8 juli 2013
    Een EXTRA pluim voor jullie omdat je de trein liet gaan!
    Bij het zien van de foto's "hoorde" ik de muziek. Vandaag was er Tirolerfeest bij de zorgboerderij achter ons huis. De hele dag hebben we Duitse schlagers en hoempapa gehoord. Goed dat jullie ook tijd nemen voor wat ontspanning onderweg. Dat is er bij de rit naar ons toe niet bij Gerard! Leuk om jullie reis te volgen.
  6. Niek en Anneke:
    8 juli 2013
    Dag stoere fietsers,
    Wat een onderneming! Ontberingen maar ook heel veel mooie ervaringen en indrukken en als pleister op de wonde iedere avond een gespreid bed en heerlijke maaltijd van jullie kwartiermeester/cateraar. Wij vinden het heel leuk jullie zo te kunnen volgen. Gerard, je weet het waarschijnlijk al maar zojuist zagen wij Ireen in rap tempo voorbij fietsen dus zij is weer op de thuisbasis terug. Doe jij zelf ook een beetje voorzichtig, 1 x een glijpartij is wel genoeg. Hier is de zomer eindelijk gearriveerd met heel aangename temperaturen. Wij wensen jullie nog een prachtig vervolg van de fietstour en een goede aankomst in Rome.
  7. Manus en mariska:
    10 juli 2013
    Hoi Frederieke,
    Alvast van harte! Je zult ongetwijfeld starten met veel taart en eindigen met een door Jozef voortreffelijk gefabriceerd feestmaal!
    We genieten van jullie verhalen.
    Wij drinken een wijntje op je en wensen je nog veel fietsplezier.
    Groet M en M.