5e dag

28 juni 2013 - Sankt Goar, Duitsland

De ochtend begon met regen en is alles wat vochtig en klam. Na een gebakken ei en het opbreken van de tent werd met een ijzeren discipline weer om 9.30 uur gestart. De afspraak is om even in Koblenz op het Deutsches Eck af te spreken voor een Grote appeltaart?
In Remagen eerst naar de Apollinariskirche om beter weer te ,,kopen''. Een kort en stevige smeekbede voor opklaringen werd afgesloten met het offeren van 3 kaarsen. Je wilt het wel of niet geloven, het bleef de hele dag verder droog. Op de camping in St. Goar was het goed toeven, in de avond hebben we daar onze eerste jagersnitzel gegeten met een lekkere,plaatselijke witte wijn.
In de nacht bleken de kaarsen uitgewerkt te zijn want het kwam weer met bakken uit de lucht. In de ochtend de tent afgebroken en koffie gedronken in de stromende regen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bebby en Jons van der Mars:
    Lieve Frederiek, Beste Gerard en Chef-ravitailleur Jozef,
    Net terug uit Oslo (ook zeer wisselvallig). We hebben grote bewondering voor jullie vasthoudendheid onder barre omstan- digheden. Maar het doel is in alle opzichten goed. En, zo te zien, de verzorging ook. Worden de kuitjes al warm gemaakt voor het latere werk. Geniet ervan!!
    Bebby en Jons
  2. Emmy Meijer:
    Lieve Drie -
    Frederieke je bent volgens mij de koningin van de Fiets! Je straalt en laat je heerlijk toedrinken - en............terecht.
    Die appeltaart zou ik ook maar een beetje extra inslaan - wellicht goed voor een wat smeuig zadel? Houd de extremiteiten warm bij al dat vocht en dank Jozef dat je ons zo goed op de hoogte houdt.
  3. Margreet van Rooij:
    Hallo stoere sporters,
    Het verhaal over de trein komt me bekend voor. Ooit hebben we gekampeerd langs de Rijn aan de overkant van de Drachenfels. Die nacht weinig geslapen. We lagen bijna te schudden op ons luchtbed. Voor de (toen kleine kinderen) een onvergetelijke ervaring.
  4. Ingeborg Hoenders:
    Hoi Frederieke, Gerard en Jozef,

Wat jammer van de regen :-( maar ik zie dat jullie veel plezier hebben. Hopelijk fietsen jullie snel de zon tegemoet. De actie gaat het fantastisch. Er zijn vele gulle gevers. De stand is nu € € 3.314,17. Zet hem op kanjers!
  5. Bert en Ria:
    29 juni 2013
    Dag Fief en Gerard. Wat leuk om jullie te volgen en we hopen dat bij iedere kilometer het weer warmer en zachter wordt. We denken veel aan jullie en aan Jozef met zijn bezemwagen. Ria en ik zijn nu bij Terry en Jan. Heel veel sterkte en Liefs vam ons.
  6. Quirine:
    29 juni 2013
    Jullie gaan de goede kant op! ;-) heel knap hoor. En ik denk ook dat jullie het wel gezellig hebben. Mijn bijdrage heb ik overgemaakt! (Allemaal even doen!)
  7. Joost en Marion:
    Lieve, dappere pedaleurs.
    Jullie plannen waren geweldig, maar definitief maken en gewoon vertrekken is de moedigste stap. Jullie weten, waarom ik jullie bewonder. Geweldig!!! Maak er met z'n drietjes een onvergetelijke trip van. Jullie gaan 't beslist maken. Zeker weten! En 't wordt prachtig weer. Bon courage, liefs, succes!
  8. Rob en Hanneke:
    30 juni 2013
    Wat een moed. We wensen jullie erg veel courage en sterkte bij het overwinnen van de grote en kleine heuvels en bergen.
  9. Paula Foet:
    30 juni 2013
    Stoere onderneming, wat zal Cato trots zijn.Ik wens jullie een prachtige tocht.
    lieve groet, Paula
  10. Joost en Wouter:
    1 juli 2013
    Wij wensen jullie drieën mooi weer en goede benen. Dat laatste lukt vast met de persoonlijke verzorging!:) Maar het trappen doen jullie echt zelf! Petje af.